کفسابی موزاییک
شستشوی سنگ فرش معابرReviewed by کفسابی فرضی on Apr 19Rating: 3.0شستشوی سنگ فرش معابر شستشوی سنگ فرش معابر

چگونه سنگ فرش معابر را شتشو دهیم ؟

شستشوی سنگ فرش معابر، از مهمترین کارها جهت پاکسازی و تمیز کردن پیاده ­روهای شهری و معابر مسکونی است که در زیباسازی فضاهای بیرون خانه و معابر شهری تاثیر زیادی دارد. صاحبان خانه ها و متولیان شهری سنگ فرش را برای گذرگاه­ ها انتخاب می­ کنند، زیرا سطوحی بسیار جذاب و با ماندگاری دراز مدت ارائه می دهند.

برای پوشش سنگ فرش، طیف گسترده ای از گزینه ها بسته به معماری و زیبایی شناسی خانه و ساختمان­های شهری را می­توان انتخاب کرد. با انتخاب انواع مختلف رنگها، طرح ها، مصالح و مواد، می توان یک معبر منحصر به فرد برای تکمیل خانه یا پیاده­ روی شهری ایجاد نمود.

پس از نصب و اجرای معابر، با بلوک­ های سنگ­ فرش، می توان ضمانتی پنج ساله را انتظار داشت. با این حال، باید آن­ها را همیشه تمیز نگه داشت تا بهترین جلوه را داشته باشند. روش­های متفاوتی برای شستشوی سنگ فرش معابر وجود دارد که در ادامه تشریح می­ گردند.


مراحل اصلی تمیزکاری سنگ فرش معابر چیست؟

سنگ فرش های بلوکی در فضای باز می توانند به سرعت کثیف شوند، آشغال ها در بین درزها گیر می­ کنند و یا علف های هرز بین آنها رشد می­ نمایند. مراحل اصلی کار و شستشوی سنگ فرش معابر و راه­های مقابله با آلودگی­ ها به ترتیب زیر است:
در مرحله اول، هر آشغالی که بین قطعات گیر کرده یا هر علف هرز در حال رشد را از بین قطعات سنگ فرش درآورید. بعد با استفاده از یک واشر جت باقیمانده خاک و آشغال و خزه را حذف کنید. اگر واشر جت ندارید، یک برس مخصوص تمیز کاری و مخلوطی از آب و مواد شوینده کمک می کند تا آنها را پاکسازی نمایید.

قطعات بلوک­های سنگ فرش می­تواند کف باغ، پاسیو و یا پیاده رو را به سطحی ساختار یافته و منظم تبدیل کند، اما متاسفانه بعضی فکر می­ کنند تمیز کردن و سنگسابی سطوح سنگفرش شده، سخت است و تلاش و وقت زیادی برای تمیزکاری لازم دارد و دیده می شود که راغب به استفاده از سنگ فرش­ها نیستند.

در حقیقت شستشوی سنگ فرش معابر بسیار ساده است. کافی است که بلوک های خود را به بهترین شکلی که می­ پسندید، انتخاب کنید. سپس برای تمیزکاری دو کار انجام دهید. اول برخورد با علف های هرز و حذف خاک و آشغال از درزهای بین قطعات و سپس شستشوی سنگ فرش معابر و کفسابی آنها. اگر از محصولات و ابزارهای صحیح استفاده کنید، انجام هر دو مرحله به طرز قابل توجهی آسان است.

چگونه قطعات سنگ فرش را تمیز کنیم؟

قبل از اینکه برای تمیز کردن قطعات سنگ فرش دست به کار شوید، ابتدا برای مقابله با رشد علف های هرز اقدام کنید. علف های هرز در فواصل بین شن و ماسه­ ها رشد می­کنند و در نتیجه می­توانند شن و ماسه را از بین ببرند و سنگ فرش را آسیب پذیر کنند.

برای از بین بردن علف های هرز، به آرامی آنها را بالا بکشید، یا آنها را کج کنید تا بتوانید آنها را به آرامی از جا بکنید و مانع از بلند شدن بلوک­ ها بشوید. هنگام پیدا شدن علف های هرز، ممکن است از سم علف های هرز استفاده کنید تا آنها را از بین ببرید و از رشد آنها جلوگیری کنید.

راه ساده­ تر و مقرون به صرفه­ تر برای جلوگیری از رشد علف های هرز این است که به طور مرتب درزهای بین سنگ فرش­ها را برس بزنید، که جوانه ­های جدید را از بین ببرد و کمک می کند تا شستشوی سنگ فرش معابر را بهتر انجام دهید و سپس با سنگسابی سطح سنگ­فرش­ها، آنها را شفاف ­تر کنید. شرکت کفسابی فرضی آمادگی آن را دارد تا خدمات سنگسابی و کفسابی را به تمام نقاط تهران ارائه بدهد.

آیا تمیز کردن بلوک­های سنگ­ فرش نیاز به دستگاه شستشوی جت Jet washer دارد؟

بسیاری از مردم جهت تمیز کردن بلوک سنگفرش، استفاده از جت واشر پر قدرت را پیشنهاد می کنند، اما آیا این واقعا بهترین گزینه است؟ درست است که، جت واشر، هر گونه آلودگی و خاک را از لابلای درزهای سنگفرش ­ها می­زداید ، اما می تواند شن و ماسه­ های بین قطعات بلوک­ها را نیز از جای خود بیرون بکشد. اگر از یک جت واشر قدرتی استفاده می­کنید، توصیه می­ شود که در هنگام شستشوی سنگ فرش معابر، آن را در زاویه 45 درجه بگیرید، که فشار روی شن و ماسه ­ها را کاهش دهد. با این حال، هنوز می تواند تا عمق کمی از ماسه­ ها را بیرون بکشد.

قبل از استفاده از وسایل شستشوی سنگ فرش معابر راهنمای آن را بخوانید و از پوشش­ های حفاظتی برای سنگ فرش­ها استفاده نمایید.
جت واشر در از بین بردن خاک بسیار موثر و سریع است، اما در طول زمان احتمال کندن شن و ماسه بین قطعات را دارد، کاملا به تصمیم شما بستگی دارد که از آن استفاده کنید یا خیر. برای حفاظت از آنها هربار دوغابی روی درزهای سنگ فرش­ها بدهید تا آنها را کاملا محکم نگه دارید و در زمان شستشوی سنگ فرش معابر، درزها را برس بزنید.

پاک کننده­ های مورد استفاده در سنگ فرش­ها کدامند؟


محصولات ویژه برای تمیز کردن سنگفرش ­ها و شستشوی سنگ فرش معابر را فراموش کنید. همه چیزهایی که واقعا نیاز دارید، آب و مواد شوینده ملایم است. این که آیا از آب گرم و یا سرد استفاده کنید، بستگی به تنظیمات دستگاه و نوع ماده شوینده شما دارد. هر دو آب گرم و سرد به یک اندازه خوب عمل می کنند، اما اگر شما از ماده شوینده پودری استفاده می کنید، آب گرم تر، پودر را به طور کامل حل می کند.

با استفاده از برس، به آرامی فاصله بین سنگفرش­ها را با محلولی که درست کرده­اید، تمیز نمایید. از محصولاتی که می توانند باعث آسیب رساندن به بلوک سنگ فرش ­شوند و یا هر ماده شوینده­ای که در مورد استفاده از آنها برای سنگ آهک یا سنگ فرش سیمانی، هشدار می­ دهند، باید اجتناب شود.

تمیز کردن با محصولات حاوی اسید، ایده خوبی نیست. شما ممکن است فکر کنید که برای کفسابی و تمیزکاری سنگ فرش، نیاز به ماده­ای قوی­تر دارید، اما واقعا یک محلول معمولی می­تواند خیلی خوب کار کند. همیشه محلول خود را روی یک منطقه کوچک از سنگ فرش­ها تست کنید تا مطمئن شوید هیچ آسیبی به آنها وارد نمی ­شود. شرکت­هایی که عملیات سنگسابی و کفسابی را انجام می ­دهند در شستشوی سنگ فرش معابر از تبحر لازم جهت انجام کار بهره­مند هستند و لازم است از مهارت و تجربه آنها استفاده کنید.

محلول تمیزکاری بلوک­های سنگ فرش را چگونه تهیه کنید؟

برای تهیه محلول تمیزکاری، ½ فنجان پودر مواد شوینده را در یک ظرف سمپاش تمیز با ظرفیت 4 لیتر آب گرم، اضافه کنید. محلول را روی سطح معبر سنگ فرش شده بپاشید و حدود 10 دقیقه صبر کنید، سپس با یک برس با موی ضخیم درزهای بین قطعات سنگفرش را بشویید.

در نهایت پس از استفاده از محلول تمیز کن، آن را با آب شستشو دهید. سعی کنید شستشوی سنگ فرش معابر را به طور مرتب (یک بار در ماه، یا یک بار در فصل) انجام دهید. آیا تکنیک های براق کردن سنگ منزلتان را می شناسید؟

چگونه می توان مانع از رشد خزه و لجن در داخل درزهای بلوک های سنگ فرش شد؟

هر دو فرمول های تجاری و خانگی قارچ کش برای ازبین بردن کپک و قارچ در مسیر درزهای بلوک­های سنگ فرش موثر است. یک قسمت از سفید کننده را با 10 قسمت آب مخلوط کنید و روی کفپوش ها بپاشید. سپس به طور کامل شستشو دهید، مراقب باشید تا به سرعت هرکدام از گیاهان نزدیک معبر که از این محلول آلوده شده­اند، را خوب بشویید تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.

آیا می توان از دستگاه شستشوی قدرتی برای معابر سنگ فرش استفاده کرد؟

پاسخ کوتاه این است که بله می توانید از شستشودهنده فشار بالا Pressure washer یا از شستشودهنده قدرتی  power washer استفاده نمایید، اما شرایطی برای این کار وجود دارد. شستشوی سنگ فرش معابر، راه خوبی برای حفظ بلوک ها در شرایط عالی است، اما اگر شما آن را نادرست و یا بیش از حد انجام دهید، این کار می تواند به سنگ فرش­ها آسیب برساند و معابر را خراب کند.

فشار بالا می تواند سطوح سنگ فرش کاری شده و همچنین مصالح موجود در بلوک ها را سست کند و به آنها آسیب برساند. به هر حال طرز کار یک واشر قدرت و واشر فشار تقریبا یکسان است. شستشوی فشار تقریبا همیشه از آب سرد یا معمولی استفاده می کند در حالی که یک واشر قدرت از یک جریان آب گرم با فشار بالا استفاده می کند.

اساسا، در واشرهای قدرت آب سرد کاربرد ندارد، در حالی که واشرهای فشار می توانند از آبهای تقریبا هر درجه حرارت استفاده کنند. شستشو دهنده قدرتی، فرایندهای حذف مواد سطحی از قبیل خاک، لجن، کپک، قارچ و سایر مواد آلاینده از سطوح بیرونی خانه و معابر با استفاده از فشار آب بر روی سطح است. بر خلاف واشر فشار، شستشو دهنده قدرتی از آب گرم با دمای زیاد استفاده می­کند.

نکات استفاده از دستگاه شستشوی فشار بالا برای بلوک­های سنگ فرش کدامند؟

لازم است که قبل از شروع به کار با این دستگاه، هر گونه خرابی و سستی سنگ فرش­ها را تعمیر کنید. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از آسیب رساندن بلوک توسط نیروی فشار آب، سیستم دستگاه شستشوی فشار خود را در قدرت کم تنظیم کرده­اید و در هنگام کار آن را در زاویه 30 درجه نگه دارید. سعی کنید کار شستشوی سنگ فرش معابر، روی هر بلوک بیش از حد طول نکشد. در یک مکان متمرکز نشوید و در همه قسمتها حرکت کنید و آثار خاک را از بین ببرید. نیازی به استفاده از هیچ ماده شیمیایی وجود ندارد، و تمیزکاری با آب انجام خواهد شد. سعی کنید برای نازل آب بجای یک جت از یک پخش کننده استفاده کنید تا آسیب را به حداقل برسانید. مراقب باشید که گاهی از دستگاه شستشوی فشار بالا برای شستشوی سنگ فرش معابر استفاده شود، زیرا استفاده بیش از حد به معبر شما آسیب می رساند.

اصول استفاده از یک دستگاه شستشوی فشار بالا چیست؟

برای استفاده از این دستگاه  لازم است دستورالعمل­های زیر را به کار برید.

بهتر است هنگام استفاده از یک دستگاه شستشوی فشار، برای محافظت از چشم­هایتان و جلوگیری از پاشیدن آلودگی ها از عینک ضربه گیر چشم استفاده کنید. اجازه ندهید که افراد بی تجربه با این دستگاه کار کنند. در واقع این دستگاه، قدرتمند است که اگر به صورت صحیح با آن کار نکنید، می تواند به پوست دست و یا پاهای شما صدمه بزند.

استفاده از دستکش و کفش های پاشنه تخت لاستیکی مانند چکمه های لاستیکی برای شستشوی سنگ فرش معابر ایده آل هستند. این چکمه ­ها خطر لغزش در سطح مرطوب را نیز کاهش می­دهد. انواع این دستگاه­ها به یک شیوه عمل می کنند، بنابراین همیشه از دستورالعمل های مندرج در دفترچه راهنمای کار با دستگاه خود پیروی کنید.
نیازی نیست که از به کار گرفتن دستگاه شستشوی فشار واهمه داشته باشید. اگر از آنها به درستی استفاده شود، برای تمیز کردن لکه های سفت و سخت بر روی سنگ فرش معابر و گذرگاه­های باغ­ها ایده آل است. آنها یک ایده جدید نیستند، و برای خرید یا اجاره کاملا مقرون به صرفه هستند. شرکتهای سنگسابی و کفسابی با مهارتی که در استفاده از این نوع دستگاه­ها دارند در شستشوی سنگ فرش معابر می­توانند نیازهای شما در این زمینه را برطرف سازند.

روش معمول و عمومی شستشوی سنگ فرش معابر کدام است؟


معابر خانگی یا شهری که از بلوک­های سنگفرشی ساخته شده­اند،  باید به طور مرتب به وسیله محلول آب و مواد شوینده کفی، و یک برس با موی ضخیم، تمیز شود. مراقب باشید که به هیچ یک از مصالح نصب بلوک­های سنگ فرش آسیبی نرسانید. با استفاده از این روش معمول، به طور مرتب معابر خود را تمیز کنید، تا کمتر نیاز به استفاده از دستگاه پیدا کنید. برای داشتن کیفیت کار خوب و مطمئن از شرکت­های کفسابی و سنگسابی که در شستشوی سنگ فرش معابر مهارت دارند، کمک بگیرید و از هر گونه توصیه یا راهنمایی آنها در مورد نگهداری سنگ فرش، استفاده نمایید.

آیا سنگ فرش کردن معابر انتخاب درستی است؟

بسیاری از صاحبان خانه و مسئولین شهری جهت استفاده از سنگ فرش مردد هستند و نسبت به نصب و اجرای سنگ فرش تردید می­کنند. اگر میخواهند از مواد قابل نفوذ و جاذب آب مانند ماسه، بلوک بتنی نفوذی یا آسفالت متخلخل استفاده کنند، پس نیازی به برنامه ریزی نیست. صرف نظر از مساحت منطقه و اینکه آیا راه حل کامل­تری وجود دارد یا خیر، استفاده از بلوک سنگفرشی گزینه مطلوبی است.

در مکان­ هایی که آب­ریزی زیاد یا بارش باران وجود دارد، استفاده از سنگ فرش گذشته از آنکه جلوه زیبایی به سطوح معبر می­دهد و ماندگاری آن را نیز بیشتر می­کند، هم چنین آب به داخل سنگ فرش­ها نفوذ می­یابد و سطح معبر خشک می­ماند.

تمیزکاری معابر بلوک سنگ فرش چقدر هزینه دارد؟

میانگین هزینه شستشوی سنگ فرش معابر و کفسابی آنها معمولا به چند عامل مختلف بستگی دارد. در مجموع هزینه ­ها بستگی به ابعاد و اندازه معابر سنگ فرش شده، موقعیت مکانی معابر و روش تمیزکاری معابر، متفاوت است. مهارت پرسنل تمیزکاری در استفاده از بهترین روش­های شستشو و سنگسابی معابر، بدون آسیب رساندن به سنگ فرش معابر از نکات مهم در شستشوی سنگ فرش معابر است.

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما
× گفتگو آنلاین